Tegeltjes wijsheid

18 december 2016 - Buren, Nederland

Tegeltjes wijsheid

Tegeltjes wijsheid: The world is a book and those who do not travel read only a page.

Volgend jaar kerst, zijn we weer terug in Nederland, zeggen we tegen elkaar en schieten beide in de lach. Ons reisavontuur voor het goede doel; Stichting Scholenplan Gambia, vergt nogal wat voorbereiding. Toen ik (IEN) in september een mailtje kreeg van Corina, met de tekst kijk IEN, dit is gaaf, zullen we dit doen? Dacht ik echt letterlijk, ze is gek geworden. Toch vond ik het stiekem wel een prachtige uitdaging, maar ik kon zo ook genoeg redenen opnoemen om niet mee te gaan naar Gambia. In november was ik voor de begeleiding van een bedrijfsuitje weer eens op Texel. Onder het genot van een wijntje vertelde Corina dat ze bij een bijeenkomst was geweest van de Rotary Challenge in Zwijndrecht. Corina vertelde zo enthousiast, dat ik dacht, YES, ik wil mee. Maar een stemmetje in mij zei ook, ja maar …. Ik ben dus ook goed in het vinden van redenen om het niet te doen. Mijn bedrijf IENVENT, inventieve bedrijfsuitjes, moet ook gewoon door draaien. En je bent toch echt wel een maand van huis. En financieel hoe doe ik dat dan? Ik heb een geweldig lieve vriend, die er ook wat van moet vinden en wie laat onze hond Max uit? Maar zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Thuis in Buren, gelijk het plan aan vriendlief uitgelegd en die reageerde van nou meid groot gelijk dat moet je doen. Ik ga je niet tegenhouden, dit is echt wat voor jullie. GO GIRLS! met de teamnaam ‘Friends en Route”, ben je druk met de voorbereidingen. Corina en ik zijn al vaker samen op reis geweest. De mooiste reis was naar Zuid Amerika waar we sliepen in 1 dollar hotels en reisde met minimale bagage in onze rugzak. Corina is van de oriëntatie en ik van de (Franstalige) communicatie. Iets wat misschien nog wel eens van pas kan komen tijdens deze reis, omdat we door een aantal Franstalige landen moeten reizen zoals Frankrijk, Marokko, Mauritanië en Senegal om ons eindpunt Gambia te bereiken. De reacties van vrienden zijn ook hartverwarmend van stoer, kan ik jullie sponsoren tot wat een belachelijk plan, veel te gevaarlijk, waar beginnen jullie aan. De tijd zal het leren, we houden jullie via social media op de hoogte. Over een jaar kunnen we pas vertellen hoe het was en of het één keer en daarna nooit meer is, of dat we de smaak te pakken hebben gekregen en alweer op zoek gaan naar de volgende uitdaging voor een goed doel.

Vragen of tips?
Heb je vragen of tips, mail dan naar: [email protected]

1. Carmen:
    19 december 2016
    Uiteraard moeten jullie naasten achter jullie staan (dat reist toch prettiger) en wat heerlijk dat Gerard zo reageert. Ik weet zeker dat over deze reis weer een heel boek geschreven kan worden :) Alvast heel veel voorpret!!!!
  2. Corina:
    20 december 2016
    Ja inderdaad Carmen, de voorpret en de voorbereidingen zijn ook leuk!
    En betreft het boek, wie weet