Wow, nog maar 6 nachtjes slapen...!

15 oktober 2017 - Zwijndrecht, Nederland

Nog 6 nachtjes slapen

Het schrijven van een blog schiet er wel een beetje bij in.
We moeten toegeven dat het veel gemakkelijker is om even snel iets op facebook te plaatsen met een foto en tekst dan een blog te schrijven. Advies is dus heb je een facebookaccount volg ons dan op  www.facebook.com/friendsenroute.

Daktent

Friends en route daktent
We veranderen ook nog wel eens van plannen. In eerste instantie dachten we lekker elke avond te gaan overnachten in een hotel. In januari waren hadden we al een daktent gespot op de vakantiebeurs. We deden toen nog wat lacherig hierover, maar toch vonden we beide het best stoer om in plaats van te gaan kamperen een daktent te kopen. Dankzij het leuke contact en het enthousiaste advies van Femke Groot van www.opjeautoslapen.nl hebben we de beslissing genomen en hebben we een daktent gekocht. Past ook beter bij de Challenge die we gaan rijden. Natuurlijk is dit wel echt uit onze “comfortzone” maar we vinden het toch beter dan een wegwerptentje. En het idee dat je eigen cosy slaapplek de hele reis aanwezig is, stelt ons ook gerust. Als je moe bent, dan is de daktent in 2 minuten opgezet.

Proef Kamperen

Nissan offroad in Bladel
Wat een mazzel hadden we met het weer, tijdens het proefkampeerweekend op 23 september jl., in Bladel. De daktent was de dag ervoor op de imperiaal bevestigd. En ja voor ons niet kampeerders was het echt een vuurdoop. Voor het eerst kamperen en ook nog het dak op. Maar eerst kennismaken met alle teams, briefing over de reis in het zonnetje. Campingstoelen hadden we gelukkig ook mee genomen. De middag vloog om. Allerlei karweitjes werden uitgevoerd zoals teamstickers plakken op de deelnemende auto’s, 27 MC-bakkie installeren. Daarna naar de campingplek die we hadden gereserveerd en “hatseflats” in 2 minuten was de dektent gereed om te slapen. Daarna nog even borrelen. S ’avonds kregen we een presentatie door Anton van Limpt, de navigator van team de Rooij (Parijs- Dakar). Wat een mooie verhalen hebben we gehoord. Nu zijn we nog nieuwsgieriger naar de reis en wat we onderweg gaan zien en beleven. De avond werd afgesloten met een barbecue.

Offroad rijden

Op reis- kampeerweekend
Na een heerlijk ontbijt en een goede nachtrust. Ahum, het was natuurlijk wel even wat wennen. Gingen we weer op pad. De organisatie van de Rotary Challenge wilde alle teams laten kennis maken met offroad rijden. Nou dat is aardig gelukt hoor. Met een prachtige puzzelroute, kwamen we op de mooiste plekken en zandpaden. Onze Nissan reed met gemak door alle plassen en modder. En dan moet je weten dat we dit niet eens in de 4wheeldrive stand hebben gereden. Alle vertrouwen in dit werkpaard. Met een veilig gevoel gaan we op pad.

Correctbook
Enkele maanden geleden luisterde IEN naar een interview op de radio met Sam van Tol van www.Correctbook.nl  IEN was onder de indruk van deze jonge ondernemer. In overleg met Corina dachten we direct aan de mogelijkheid om in samenwerking met Stichting Scholenplan Gambia, Correctbook te introduceren op de scholen in Gambia. Correctbook is een sociale onderneming die zich inzet tegen analfabetisme in ontwikkelingslanden. 250 miljoen kinderen hebben geen schoolmateriaal om te leren schrijven. Sam van Correctbook heeft daarom een herbruikbaar schrift ontwikkeld. We nemen 40 schriftjes en pennen mee die we gaan afgeven op de 1e school, die als proef gaat dienen. Mochten de leerlingen en leraren net zo enthousiast zijn als wij zelf, dan zullen er in de toekomst meerdere Correctbooks worden besteld voor de leerlingen.

Sponsorborrel
Vorige week vrijdag, 29 september jl, hadden we een borrel op Texel georganiseerd voor onze sponsors, vrienden en belangstellenden. Het was een groot succes. Om 17.00 uur kwamen al snel de eerste belangstellenden onze stoere Nissan Patrol en daktent bewonderen. Zelfs de plaatselijke pers was aanwezig. Texel Plaza en de Texelse Courant hebben een leuk stukje geschreven over ons avontuur naar Gambia. Leuk hoor die aandacht. Uiteraard was er ook nog de mogelijkheid wat geld te doneren. Het roze spaarvarken was weer goed gevuld. Bedankt sponsors, vrienden en belangstellende.

Spoed cursus “pech onderweg”.

band verwisselen
Zaterdagochtend 30 september kregen we nog even een spoed cursus pech onderweg van Edwin van de Heuvel van Garage Dros op Texel. Banden wisselen, lampjes vervangen, oliepeil controleren (dit moeten we elke dag even doen), koelvloeistof en nog wat tips en tricks. Best handig hoor. En we gaan met een veilig gevoel op pad.

Uitzwaaimomenten
De laatste puntje worden op de i gezet. De auto en het team zijn er klaar voor. Zwaaien jullie ons uit, vinden we leuk  🚘

Wanneer?

👉Vrijdag 20 oktober: 18.00 - 21.00 uur
Grand Café De Hofhouding
Adres:
Onderdreef 1a
4116 CC Buren (Gld)
Lees ook nog even dit: http://dehofhouding.nl/2017/09/15/bewonder-nissan-friends-en-route/

👉 Zaterdag 21 oktober: 09.00 - 10.00 uur
3331 LG Zwijndrecht
De koffie & thee staat klaar voor alle uitzwaaiers bij Ames Autobedrijf

LET'S DO THINGS TOGETHER

Vragen of tips?
Heb je vragen of tips, mail dan naar: [email protected]

Nieuw reisverhaal?
Altijd op de hoogte van het laatste reisverhaal? Schrijf je in op de mailinglist van Friends en Route: http://friendsenroute.reislogger.nl/notificatie

1. Carmen:
    16 oktober 2017
    Hey stoere chickies, ik volg jullie op de lip (via blog/FB). Heel veel plezier samen in jullie ontzettend stoere auto met dit ontzettend gave avontuur.
  2. Corina:
    16 oktober 2017
    Dank je Carmen, we gaan er een mooi avontuur van maken en houden je op de hoogte via blog en Facebook. En daarna moeten we maar weer eens ergens afspreken. Die reünie waar we het al zo lang over hebben...
  3. Christel:
    16 oktober 2017
    Wat een girl power, het spat hier al van de foto's af. Dames heel veel plezier en zet 'm op richting Gambia!! Wat een avontuur zeg met de auto en wat voor een auto. Leuk stukje over het slapen op dak. Ik denk dat dit een goeie zet is, lig je tenminste na een zware rit met 2 minuten in je mandje.. (en staan de andere nog te rommelen met tentstokken, haha.) Geniet!!
  4. Karin:
    16 oktober 2017
    Wat ben ik ongelofelijk onder de indruk van jullie initiatief en moed! Vanaf Curacao stuur ik jullie heel veel liefde, kracht en wijsheid.
  5. Corina:
    17 oktober 2017
    Dank je Christel, fijn dat we elkaar nog gesproken hebben vandaag. We daten na Gambia weer eens
  6. Corina:
    17 oktober 2017
    Dank je wel Karin, we maken er een mooie reis van, leuk dat je ons volgt
  7. Corina:
    17 oktober 2017
    Karin, wat leuk ...de Karin Jongen uit 1988 Alanya Voetbalwedstrijd moeten kijken tussen de Duitse gasten...??