Voorpret op de Vakantiebeurs

15 januari 2017 - Buren, Nederland

2017, het jaar van ons grote avontuur. Over bijna 10 maanden beginnen Corina en ik aan onze avontuurlijke reis. Vanaf nu beginnen de voorbereidingen, het zoeken van een geschikte auto, waar gaan we overnachten? Moeten we echt een tent en slaapzak meenemen? Welke noodrantsoenen voor onderweg nemen we mee en is een gasstelletje om op te koken wel handig? We hebben afgesproken dat we beiden al onze vragen en ideeën opschrijven. Als ex- reisleidsters willen we ons natuurlijk ook verdiepen in de cultuur van de landen waar we door heen reizen. Een daarom mag een bezoek aan de vakantiebeurs in Utrecht niet ontbreken.

vakdag vakantiebeurs

Dinsdag 10 januari zouden Corina en ik een middagje gaan cultuur snuiven op de vakantiebeurs. Helaas ging het bezoek aan de vakantiebeurs, niet geheel volgens planning. Tijdens onze autoreis naar Gambia zullen we de planning ook vast regelmatig moeten aanpassen.

GAMBIA

Bij de stand van Gambia had ik geluk. Jarmilla, een Nederlandse dame die al ruim 8 jaar in Gambia woont, kan al veel van mijn vragen beantwoorden. Vol enthousiasme verteld ze mij dat ik mij geen zorgen moet maken over de wisseling van de president op 18 januari. De buitenlandse media blaast het allemaal nogal op. De Gambianen zijn zulke hartelijke mensen. Nieuwsgierig vraagt ze aan mij met welk type auto wij reizen. Hebben we nu al een koper voor de auto, dacht ik? Zou toch vreemd zijn als we de auto niet eens hoeven te veilen. Veel auto’s die worden geveild in Gambia, zo vertelt Jarmilla, rijden nog met alle sponsor stickers op de auto. That’s the Gambian Style. Tot slot gaf Jarmilla een nuttige tip: zeg altijd dat je al vaker in Gambia bent geweest. Veel mannen zoeken via de westerse vrouwen een weg naar een betere toekomst. Dat belooft wat! En dat zijn woorden van iemand die zelf met een Gambiaan is getrouwd.

Tent op je dak

Kamperen is echt niet mijn hobby. Corina en ik proberen dit ook zo min mogelijk te doen. Natuurlijk wil ik best graag een nachtje logeren in een bedoeïenentent. Maar niet een tentje dat ik zelf op moet zetten. We houden beide toch meer van Glamping. Mijn oog viel op een auto waarop een daktent zat. De verkoper van www.opjeautoslapen.nl begon enthousiast te vertellen over de voordelen.

Mohammed van Dades Reizen

Ons laatste bezoek was aan een prachtige stand met reizen naar Marokko. De stand was in een prachtige bedoeïenentent. Astrid uit Nederland en haar man Mohammed (Mo) organiseren reizen naar het echte Marokko. http://www.dades-reizen.nl Onder het genot van een heerlijk kopje thee met dadel, vertelt Astrid hoe ze haar man heeft leren kennen en dat ze samen met “Mo” reizen organiseert door heel Marokko. Ze wil ons graag adviseren en helpen met onze zoektocht naar accommodatie in de woestijn op plaatsen waar we overnachten. Ik heb genoeg inspiratie opgedaan en ik ga met vele “warme” contacten weer naar huis.

Vragen of tips?
Heb je vragen of tips, mail dan naar: [email protected]

Nieuw reisverhaal?
Altijd op de hoogte van het laatste reisverhaal? Schrijf je in op de mailinglist van Friends en Route: http://friendsenroute.reislogger.nl/notificatie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl