Het is zo stil op reislogger….

26 mei 2017 - Den Burg, Nederland

Het is zo stil op reislogger….

Natuurlijk zitten we niet stil. Al schiet het schrijven van een blog door tijdnood er weleens bij in. Corina is druk met allerlei prachtige projecten in binnen -en buitenland. En ik hou mij vooral bezig met het regisseren van bedrijfsuitjes-en events. Maar Corina en ik vinden altijd wel een momentje om telefonisch de stand van zaken door te nemen. We plannen gewoon een afspraak in onze agenda’s. Lekker praktisch.

Terugreis Banjul - Gambia

Onze terugreis vanuit Banjul is inmiddels geboekt. Zondag 19 november hopen we weer veilig te landen op Schiphol. Vol met avontuurlijke verhalen, belevenissen, foto's en video’s.  De aankomsttijd is nog niet bekend, maar we verwachten wel dat onze fans ons een warm welkom geven op Schiphol .

Start
Vrijdag 20 oktober vertrekken we dus officieel vanaf Texel. De dag erna vertrekken alle 11 teams, vanaf het officiële startpunt in Zwijndrecht richting Banjul/Gambia. Als alles volgens plan verloopt arriveren wij op zaterdag 11 november in Banjul.

Vakantie in Gambia
Wij kiezen ervoor om na onze reis nog een week in Gambia te blijven. Waar we waarschijnlijk nog wel wat projectjes en scholen gaan bezoeken. Uiteraard moeten we denk ik ook even bijkomen van de reis.

Veiling auto
Op zaterdag 18 november is de veiling waarop alle auto's die aan de Rotary Challenge hebben deelgenomen, worden geveild. Uiteraard een spannend moment waar we zelf bij willen zijn. Naar wie gaat de auto en wat brengt de auto op voor het goede doel?

Stand van zaken betreft onze sponsoractie voor bedrijven

Sponsors
Onze sponsoractie voor bedrijven loopt best goed. Natuurlijk zijn we nog steeds op zoek naar nieuwe sponsors. We stoppen niet met het zoeken van sponsoren voordat we vertrokken zijn. Elk bedrag is welkom voor Stichting Scholenplan Gambia.

Nieuwe actie: Kilometersupporter

KM sponsor def.
Vorige week hebben we een kilometer supporter actie opgestart. Familie, vrienden, kennissen etc. kunnen team Friends en Route nu ook sponsoren voor € 0,15 per km. We werden op dit idee gebracht door team Hans en Lita, die ook de Rotary Challenge rijden. Na enkele what's app berichtjes kregen we direct al enthousiaste reacties van vrienden en familie. En werd er direct al geld overgemaakt op de speciale Friends en Route bankrekening. Hartverwarmend hoe we worden geholpen voor ons goede doel.

Join the Pipe
Via een tip van een vriendin ben ik (IEN) in contact gekomen met Join the Pipe. Wereldwijd hebben zo’n 800 miljoen mensen geen toegang tot schoon en veilig drinkwater. Daarom komt de opbrengst van de flessen, tappunten en donaties van joint he pipe ten goede aan schoon drinkwater projecten. Alle deelnemende teams aan de Rotary Challenge mogen gratis waterflessen uitdelen aan kinderen en op scholen. Hebben we gelijk wat nuttigs uit te delen. En het is weer eens wat anders dan pennen of petjes.

Tot zover een update van de voorbereidingen. Heb je zelf nog ideeën of tips voor ons, laat het ons weten.

LET'S DO THINGS TOGETHER

Vragen of tips?
Heb je vragen of tips, mail dan naar: [email protected]

Nieuw reisverhaal?
Altijd op de hoogte van het laatste reisverhaal? Schrijf je hier in op de mailinglist van Friends en Route

1. Lita Harpe:
    1 juni 2017
    Goed idee, die kilometer supporter actie! (Dank voor de 'bronvermelding') Bij ons werkte het prima; de 7500 kilometers van onze auto zijn volledig gesponsord door giften - variërend van € 2,30 tot € 100 p.p. - van vrienden, familie en collega's! Fijn om zoveel betrokkenheid bij deze Gambia-reis te ervaren!