Hij is er! Eindelijk...

7 juli 2017 - Zwijndrecht, Nederland

Vier wielen

Belangrijkste onderdeel van de De Rotary Challenge is toch de auto. De bedoeling is dat je in een redelijke auto naar Gambia rijdt, zodat deze aan het einde van de reis geveild kan worden voor het goede doel, de stichting scholenplan Gambia.

Rijdt al zelf van de wagen

Een oudje die het nog kan

Een auto die daar nog als een trekpaard verder kan rijden en vooral niet te ingewikkeld in elkaar steekt. Graag ouder dan het jaar 2000, vooral heel mechanisch, zo min mogelijk elektronica, niet storingsgevoelig, handgeschakeld en liefst een diesel.

Een achterklep, altijd handig als tafeltjeOnze witte Nissan Petrol

Er waren best veel vrienden en bekenden die wel even een autootje konden regelen, maar als het er op aankomt kost het toch meer tijd dan je denkt. De Mitsubishi Pajero is inmiddels spontaan veranderd in een witte Nissan Petrol 4x4. Wat kleiner met een enkele cabine, maar wel met handige achterklep ook geschikt als tafel. We kunnen in ieder geval weer verder met de voorbereidingen.

Vakwerk

Twee specialisten stonden boven de motorkap en besloten dat het een prachtbak was, die nog heel veel kilometers kan afleggen. Laten we die dus maar geloven. De komende weken staan in het teken van het nalopen van deze bak (dat laten we aan het team van Garage Dros over) poetsen, pimpen en het passen en meten met de werptent, medicijnen en andere hulpgoederen. De nieuwe stoelbekleding is al door Edwin geregeld zodat we die 7000 km niet op een tuinstoel hoeven af te leggen.

Twee specialisten keuren het goed

Sponsoren

Daarna kunnen de stickers van onze sponsoren erop en zullen we ons team Friends en Route in september presenteren aan de overige 11 teams.

Sponsoren deel 1Sponsoren deel 2

De tijd vliegt om en we hebben er zin in.

LET'S DO THINGS TOGETHER

Vragen of tips?
Heb je vragen of tips, mail dan naar: [email protected]

Nieuw reisverhaal?
Altijd op de hoogte van het laatste reisverhaal? Schrijf je hier in op de mailinglist van Friends en Route

facebook.com/friendsenroute
twitter.com/Friendsenroute