Let's do things together

26 februari 2017 - Den Burg, Nederland

Onverwachts lukt het beste. Dit weekend stond in het teken van onze expeditie Friends en Route. Omdat ik door de sneeuw de bijeenkomst in Zwijndrecht had gemist, hadden we een Gambia-date op Texel.

‘Even’ wat puzzelstukjes op de juiste plaats leggen. Pannetje courgettesoep erbij en samen achter de computer.

wij

Druk

We zijn enorm productief geweest. Arme Ronald en Tineke van de organisatie bestookt met antwoorden op hun mailtjes. We hebben ons opgegeven voor het team-presentatie weekend in september. Ja, ja voor de teamspirit gaat team Friends en Route zelfs in een trekkershut!

Ervaring uitwisselen

Een leuk gesprek gehad met Gertjan de Vreugt van Texel die met zijn ervaring van vele malen Texel – Banjul of verder ons heel veel goede tips kon geven. We gaan zeker nog een keer terug voor de foto’s.

Onze auto

De auto (een prachtige Mitsubishi Pajero) is al opgesnord door Edwin van de Heuvel van Garage Dros. Nu alleen nog naar Texel halen en een goede tweedehands motor erin. Lekker groot om veel mee te nemen en ook nog in wit, wat een gangbare Afrika kleur is en niet onbelangrijk met veel oppervlak voor stickers van onze sponsoren.

Onze auto

Sponsoring

Sponsoren zijn hard nodig, want zo’n reis voor het goede doel kost behoorlijk wat euro’s, en we willen natuurlijk ook heel graag zoveel mogelijk meisjes naar school sturen voor de Stichting Scholenplan Gambia.

Gelukkig hebben we de eerste zeer royale donatie al toegezegd gekregen van mijn eigen Texelse Rotaryclub. Waarvoor uiteraard enorm veel dank ook namens Ineke.

sponsoring 1 sponsoring 2 sponsoring 3

Laptops en oude telefoons

We gaan ook materialen brengen. Zo kunnen we oude laptops, telefoons en medische hulpmiddelen (verpakt verband, injectienaalden, medicijnen) goed gebruiken. En de organisatie zoekt nog naar een tweedehands echoapparaat voor een kliniek in Senegal.

Maar ook schone setjes met kinder- of babykleding. De moeders krijgen dan bij ontslag uit het ziekenhuisje wat babykleertjes mee naar huis.

Laptops en mobieltjes

Tijdlijn

Maar er blijven nog genoeg zaken over om te regelen. Een visum voor Mauritanië, sponsoren werven, verzekering, vaccinaties en niet te vergeten de terugreis boeken zodra deze online komen. Gelukkig waren we ooit in een ver verleden reisleidsters en zijn we ondernemer van beroep, dus komen die skills nu goed van pas.

Oproep:

Als laatste nog even een oproep. Wij houden niet echt van kamperen, maar mocht je nog een handige compacte tweedehands tent hebben die je niet terug hoeft (wij laten hem daar ook achter voor het goede doel), dan houden we ons aanbevolen. Voor het geval we ergens stranden is het toch wel een heel erg handig reis-artikel.

tentje

1. Tineke de Jonge:
    26 februari 2017
    Top bezig dames! Waar kunnen spullen die jullie kunnen gebruiken naar toe gestuurd worden?
  2. Corina:
    27 februari 2017
    Hoi Tineke,
    Ik ben regelmatig in Rotterdam en haal het graag op. Mail me op [email protected] wat je hebt, dan maken we wen afspraak. Leuk, heb jullue ook lang niet gezien.
    Groet Corina
  3. Carmen:
    8 maart 2017
    Alleen die auto al...... zo gááááááááffffff :)
  4. Corina:
    11 maart 2017
    Leuk dat je zo enthousiast bent en alles leest.
  5. Danny van Asten:
    12 maart 2017
    Beste Corina, heb hier nog wel het een en ander liggen, wat jullie kunnen gebruiken denk ik. Hoe gaan we dat regelen ? Ik verneem graag van je, beste groet Danny.
  6. Corina:
    12 maart 2017
    Beste Danny, kun je aangeven wat je hebt en waar je woont? Dan kijken we hoe we het kunnen regelen. Mail anders even naar [email protected]
  7. Lita Harpe:
    26 maart 2017
    Hallo Friends en Route, hier Team Dordt. Wij kennen elkaar nog niet maar dat gaat veranderen want wij doen ook mee aan de Rotary Challenge in oktober! We willen graag jullie voorbereidingen volgen via dit blog, waar we ons voor aangemeld hebben. Groetjes van Hans & Lita.
  8. Corina:
    Beste Hans en Lita,
    Wat leuk, het is nu nog wat stil in ons blog,maar daar komt vast snel verandering in. Kunnen we jullie ook volgen op een blog of andere manier?
    Veel plezier bij de voorbereidingen!
    Ineke en Corina
  9. Lita Harpe:
    26 maart 2017
    Ineke en Corina, ook wij gaan binnenkort een blog bijhouden via Reislogger. Zie: hansenlita.reislogger.nl