When nothing goes right go left

23 november 2016 - Texel, Nederland

Tegeltjeswijsheid, maar o zo toepasselijk. Deze hangt boven mijn Mac.

Na drie jaar lang afscheid nemen van geliefden en mijn fantastische bedrijf moet het roer om. Zelf de slingers ophangen en zelf je tijd indelen. Zoals een inspirerend mens tegen me zei: F*ck it! Ga je hart volgen.

Man weg, bedrijf weg en opnieuw beginnen, makkelijker gezegd dan gedaan. En toch gaat het lukken; ineens tijd genoeg betekent ook kansen om nieuwe plannen te maken en energie voor nieuwe zaken. Mijn levenslange haat liefde verhouding met de zon werd deze zomer onverwachts medisch opgelost.

Dan valt mijn oog op een artikel in het Rotary magazine. Een challenge voor het goede doel (Stichting scholenplan Gambia) van Zwijndrecht (lees Texel) naar Gambia. En ik weet: dat ga ik doen.

Maar met wie? Voorzichtig lanceer ik het plan in een klein comité binnen de Rotaryclub Texel. De mensen waar je het niet van verwacht zijn enthousiast de sceptici laten ook van zich horen. Op een zondagmiddag bezoek ik de info-middag in Zwijndrecht, waar ik nog een stuk of 20 gelijkgestemden ontmoet en Tineke een wervende presentatie geeft. Zij is al een paar keer geweest en nee hoor Mauritanië is niet eng en gevaarlijk ondanks het negatief reisadvies.

Wie vraag je dan om 4 weken met je mee te gaan? Wie heeft de luxe van zoveel vrijheid in oktober en november 2017? Ik kom direct uit bij Ineke, een van mijn beste vriendinnen en ex-collega uit de reiswereld waar ik al eerder o.a. een lange Zuid-Amerika reis mee heb gemaakt. Het duurde heel even, want eigenlijk heeft ze het veel te druk met Ienvent, maar ze is om! We gaan het doen. In een middag bedenken we onze teamnaam 'Friends en Route', openen een Facebook community, twitteraccount, claimen een domeinnaam en een reisblog. En Stefan helpt ons als eerste sponsor aan een knallend logo.

Vanaf nu is dit ons blog en gebruiken we het samen om iedereen op de hoogte te houden van ons avontuur. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

Rotary Magazine

1. Reislogger:
    23 november 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Patricia:
    4 december 2016
    Succes meiden! Wat zal dat een belevenis zijn. Nu al bij de voorbereiding.
  3. Sabine:
    4 december 2016
    Wat een feest, avontuur, plan! Bij voorbaat vind ik jullie al helden, en ik kan niet wachten op jullie verhalen.